Nu het einde van 2017 nadert, kan ik het niet laten om even terug te kijken naar wat het jaar mij bracht. Het was een jaar waarin mijn dochter ons gezin kwam verblijden met haar onophoudende glimlach, maar ook het jaar waarin ik veel nieuwe dingen heb mogen doen in het communicatievak. Eén daarvan is het ontwikkelen van een training om praktisch aan de slag te gaan met het Strategisch Communicatieframe.
Pressurecooker met tafelkleed
Eén van de onderdelen van de training is een kennismaking met het frame in de vorm van een pressurecooker. Samen met een team van 7 mensen zit je om tafel en ga je de onderdelen van de training af. Hiervoor is 45 minuten de tijd. Het gevolg is dat je snel keuzes moet maken en snel moet schakelen. Je volgt daarbij de onderdelen die op het tafelkleed staan wat op tafel ligt. Ligt er een opdracht voor jouw neus? Tof! Dan ben jij verantwoordelijk voor dat stuk van de training. Zo krijgt iedereen een rol aan tafel.
Wat is het Strategisch Communicatieframe?
Het Strategisch Communicatieframe is ontwikkeld door Betteke van Ruler en Frank Körver. Het is een manier om je communicatiestrategie vorm te geven en op te schrijven samen met jouw opdrachtgever. Zo maak je verwachtingen en jouw rol helder en is de kans een stuk groter dat je strategie gedragen is binnen de projectgroep. Wil je meer weten over het Strategisch Communicatieframe? Hier lees je er meer over en kun je het boek bestellen!
No responses yet